Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

O Trampu, fašizmu i "ruskim hakerima"

Komentari (48) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 04 januar 2017 20:47
el srbinjo
tekst sa glavom i repom. nema slabe tačke.
Preporuke:
70
5
2 četvrtak, 05 januar 2017 00:37
Dušan Nikolić
Skoro besprekoran tekst-ponadao sam se da će biti duži jer o ovome ima još toliko da se priča.
Preporuke:
57
4
3 četvrtak, 05 januar 2017 00:37
Oziris
Sve ovo, dakako, važi i u Srbiji
Srbija je okupirana, narod nesložan ali uspešan u korist svoje štete. Ima li igde ljudi na svetu koji su srećni, jer su neslogom postigli propast, pa se pitaju odkud to?
Preporuke:
60
2
4 četvrtak, 05 januar 2017 00:39
Sale
Sve pohvale za članak.

Uzgred, ja nisam doživeo veći totalitarizam od onog koji već dve decenije primenjuju domaći i strani globalisti. Oni su toliko uobraženi i oni se toliko šepure 'pameću', kao da su jedini pametni na ovom svetu. A u isto vreme, strahovito su površni (po svim pitanjima) i ne dozvoljavaju apsolutno nikakvu kritičku diskusiju. Jednostavno, svi oni koji nisu za EU, zapadne 'vrednosti' - njima očas posla zalepe etikete: seljoberi, primitivci, populisti, fašisti,... Čist totalitarizam! Da ironija bude veća, sebe nazivaju demokratama?!
Preporuke:
67
4
5 četvrtak, 05 januar 2017 07:30
雷迪
"Ali rasprava o ovakvim finesama na srpskoj sceni rizikuje da se surva u besmisleni igrokaz večne prepirke između „četnika“ i „partizana“, „nacionalista“ i „liberala“, „tradicionalnih“ i „progresivnih“ snaga, a te rasprave, budući da se vode izvan okvira akademske zajednice gde im je mesto, nemaju nikakvu vrednost, niti korist po trenutni politički trenutak. Zato ćemo možda lakše moći da sagledamo nedostatke sopstvenog društva i njegove unutrašnje probleme kada trezveno sagledavamo ideološki haos koji se na naše oči razvija na globalnoj pozornici."
I pored sve stilske doteranosti i pitkosti autorskog teksta poenta je promašena. Nije uopšte u pitanju "besmisleni igrokaz" o kome bi trebalo raspravljati u okviru "akademske zajednice" već surovi i realni igrokaz realnih društvenih snaga u formi klasnog sukoba koji se odigrava pred našim očima a diktira ga egzistencijalni interes realnih klasnih snaga! Trezvenost na koju apeluje autor je tek naivni "labuđi pjev" kojim se ne mogu odagnati
Preporuke:
28
50
6 četvrtak, 05 januar 2017 07:40
雷迪
....realni i postojeći društveni problemi u Srbiji kao i u svetu. Umesto da se uđe u analizu kapitala i kapitalističkog poretka i odnosa klasnih društvenih snaga autor podmeće i zamenjuje teze, eufemistički se izvlačeći floskulama o nekakvim igrokazima i sličnim pojednostavljenjima. Problemi su daleko složeniji i tiču se najširih društvenih snaga i slojeva a da bi se njima bavila nekakva "akademska zajednica", koja je i do sada potpuno promašila u sagledavanju stvarnosti i okruženja u kome se nalaze i Srbija i svet. Naivno, zaslepljujuće i deplasirano. Poziv da "odložimo oružje" i prepustimo sudbinu igrarijama inteligibilnih neznalica skorojevićskog duha. Svako ko namerno ili nenamerno rikošetira nimalo ne čini uslugu ovom narodu, zavodeći ga na put nepovrata, očekujuće tragedije i potpune propasti. Na dnevnom redu je analiza savremenog kapitalističkog ustrojstva i njegovog nepodnošljivog imovinskog poretka!
Preporuke:
31
48
7 četvrtak, 05 januar 2017 09:23
Moskito Žil
Izuzetan tekst! Pored zavidnog poznavanja materije koje neosporno ima, autor sad već ima i način prezentovanja prijemčiviji širim narodnim masama, gde se smisao niti sadržaj ne gube, a poruka se vrlo jasno prenosi. Čitaj, konačno nešto kraće za raju! Nikola samo napred :)
Preporuke:
39
3
8 četvrtak, 05 januar 2017 10:56
Dimitrije
@ 雷迪 - Poštovana gospođo (LejDi) ne bih bio toliko oštar prema autoru teksta. Vaš komentar može biti samo dopuna njegovog teksta. Nije poenta njegovog teksta ono što ste Vi citirali, to je jedna usputna primedba, bez koje Tanasićev tekst ništa ne bi izgubio, kao što nije ni dobio. I tema koju Vi promovišete takođe je namenjena jednoj posebnoj eliti (zajednici) koja je takođe malobrojna. Ništa ne smeta da se obe zajednice ujedine oko zajedničkog cilja, borba protiv globalističkih manipulacija i licemerja. Uostalom, autorova poenta je poslednja rečenica: " Zato ćemo možda lakše moći da sagledamo nedostatke sopstvenog društva i njegove unutrašnje probleme kada trezveno sagledavamo ideološki haos koji se na naše oči razvija na globalnoj pozornici."
Preporuke:
65
8
9 četvrtak, 05 januar 2017 11:11
Ilja
@ 雷迪 Oprostite, nisam razumeo. Šta ste u stvari hteli da kažete?
Preporuke:
17
12
10 četvrtak, 05 januar 2017 11:17
kaca
Sjajan tekst , sazet , jasan , sa snaznom porukom , tim pre sto pritisak "prosvecenog demokratskog" totalitarizma osecamo vec preko 25 godine , izuzetno pojacanog od 2000 godine.
Citajuci Ekov esej o fasizmu , nezavisno od objavljenog Nikolinog teksta , prva misao se upravo odnosila na nase i belosvetske zastupnike prosvecivanja naroda Sveta " demokratijom" (ne samo u neposrednom znacenju ove reci).Koristeci orvelijanski recnik fasizima se odenuo antifasizmo i pod njegovim odorom se svakodnevno razmahuje svojim totalitarizmom.
Preporuke:
31
3
11 četvrtak, 05 januar 2017 11:18
Spiridon
Tekst nažalost uz sve svoje kvalitete na jednoj strani sadrži u sebi pomalo površno poznavanje političke scene u Americi, pa se onda nekritički prihvata i dalje širi potpuno netačna teza po kojoj je sa jedne strane Hilari & korporativno-bankarska elita koja je uzgred budi rečeno, finansirala i Hitlerov uspon na vlast a sa one druge valjda Tramp-antiglobalizam-biznis a ne rat-obični mali ljudi koji se bore za ispravne tradicionalne vrednosti. Kada smo već kod teze o finansiranju Hitlera onda treba biti precizan pa reći da je praktično glavni sponzor uspona bio IG Farben u vlasništvu Standard Oila, da je temelj ulaganja u nacističku Nemačku do početka rata bila Schroeder, Rockefeller and Co banka, kao i da je najveći pojedinačni investitor u to vreme bio a ko drugi do Standard Oil. Standard Oil se u međuvremenu podelio i promenio ime(na) a danas se između ostalih zove Exxon Mobile kome je prvi čovek do juče bio Reks Tilerson, koji je danas desna ruka Donalda Trampa. Dakle o čemu mi pričamo...
Preporuke:
15
26
12 četvrtak, 05 januar 2017 11:21
DrJelaBisic
Za pocetak,pre nego sto prostudiram tekst,preporucujem,kao ilustraciju stanja svesti u SA(vec odavno-pesma je saa pocetka 6oih)Boba Dilana,svezeg Nobelovca:With God on our side.Rusofobija je tolika I toliko rasirena u tzv intelektualnim krugovima SAD da je to sramota.
Preporuke:
49
6
13 četvrtak, 05 januar 2017 11:52
Cviko
@Spiridon,
Sve je isto ko i lane a lane ko preklane, itd. osim odela. Odela se redovno menjaju pa sve izgleda kao nešto novo, bolje a ustvari me se ne pomeramo ni za jotu.
Preporuke:
14
6
14 četvrtak, 05 januar 2017 12:00
Tramp je samo smokvin list
doveden sa namerom da sakrije ono sto se vise ne moze osporiti - Imperija na zalasku pocela je nepovratno da se sazima. Potrajace to, cak verovatno dosta dugo, i do nas ce jos dopirati eho starog vremena, ali tome vise nema nazad. Gotovi su!
Preporuke:
13
2
15 četvrtak, 05 januar 2017 12:03
雷迪
@Dimitrije, Ilja...

Pre svega, dužan sam odati priznanje "Spiridonu" na izuzetno reskom uvidu u režiju onoga što danas imamo u SAD na čelu sa budućim predsednikom Trampom. Tek potom odgovor g. Dimitriju. Ma ko da ste posredno i pomalo zaobilazno pokušavate omekšati moje primedbe upućene autoru. One, dakako, nisu maliciozne ali ni takve prirode kakvima ih vi cenite. U čemu je intriga!? U pokušaju da se krivica rikošetira sa teme kapitala i kapitalizma kao osnovnog produkcionog odnosa koji rađa društvena zla koja trpi narod u Srbiji, još više spolja. Elem, vi mi prigovarate oštrinu spram autora. Prvo, nije autor u pitanju već njegov prilog. Drugo, ne samo moj već svaki drugi komentar objavljen na ovom sajtu samo je ili tek dodatak osnovnopm tekstu. Time niste ništa novo napisali. E, sada o poenti! Tu je krucijalna razlika. Srž svog zla nije tzv. "ideološki haos" jer takav može postojati samo u nedoučenim glavama sklonim tome. Prezentirani tekst upravo stoga pluta po pučini
Preporuke:
19
49
16 četvrtak, 05 januar 2017 12:14
雷迪
@Dimitrije, Ilja...

....ideološkog haosa, zapravo, još mu više doprinosi jer namerno ili nenamerno ne ulazi u suštinu problema koji je zahvatio sve meridijane i uporednike ove naše sferične kugle. O kapitalu i kapitalizmu se pod "muss" mora pisati kada se dodiruju ova, odsudno važna, pitanja sudbine čovečanstva i planete, ponajmanje njenog srpskog delića. Nisu izvor problema kao ni rešenje zagonetke odgonetke sveta i bližeg mu susedstva nikakva globalizacija te nekakve manipulacije ni licemerja već temeljan neuspeh i sistemska greška, sam koncept kapitalističkog ustrojstva. Vi ste, zapravo, pokušali spretnim manevrom rikošetirati moju primedbu i tako u žižu problematike smestiti maglovit pojam "globalističke manipulacije i licemerja". Dobro znate da se tim pristupom nigde ne stiže i da se tako nastavlja "igra bez kraja" pa je, otuda, vaša primedba sasvim zlonamerna. O klasnom sukobu na globalnom i nacionalnom nivou, a to znači u Srbiji, ni reči. Kao da je to bio vaš pledoaje...
Preporuke:
15
49
17 četvrtak, 05 januar 2017 12:38
Dimitrije
@ 雷迪 - Nije mi sasvim jasna Vaša ideološka pozicija. Moguće je da ste pristalica neke od anarhističkih grupacija - u tom slučaju svaka dalja diskusija je nemoguća misija, jer ste misaono na nivou Kurana: nema boga izuzev Alaha i nema proroka izuzev Muhameda. Ako ste, pak, pristalica neke od marksističkih grupacija - onda možemo diskutovati. Dakle, objasnite mi Vašu poziciju da bih mogao da Vam argumentujem svoje stavove.
Preporuke:
47
11
18 četvrtak, 05 januar 2017 13:39
mare
Iran je jedna totalitarna država, to što su oni anti-zapadno orijentisani ne može da ih abolira od te činjenice. Postoje elementi totalitarizma u Iranu je to:lider koji je sve, moćna islamska propaganda, promovisanje totalitarnih ideja, jednopartijski sistem, antisemitizam...
Taj isti Iran je pre Islamske revolucije bila je jedna normalna država gde žene nisu bile zabradjene, sad imaju previše sličnosti sa Islamskom državom. Šta reći o državi koja je teokratstska, religija i vera igraju glavno ulogu, to je jedna mračna džamahirija.
Oni su čak zabranili i budizam koji dolazi sa istoka.
Preporuke:
5
29
19 četvrtak, 05 januar 2017 13:45
Spiridon
@ 雷迪

Meni lično je skoro pa neverovatno kako se ljudima tako lako prodaje ta jeftina propagandna magla o soroševsko-klintonovskoj globalističkoj zaveri koju će valjda " antiglobalista " Tramp da spreči. Kada smo već kod Soroša i Trampa iz nekog razloga se na primer u toj antiglobalističkoj bajci o Trampu stalno zaboravlja kako je na primer isti taj Soroš dao Donaldu Trampu 2004 godine nekih sitnih 160 miliona dolara da ovaj sagradi svoj Trump tower u Čikagu ili da je prvi čovek finansija u Trampovoj budućoj vladi čovek po imenu Stiv Munčin koji je pre toga radio za Sorošev SFM Capital Management kao i za Soros Fund Management LLC. Naravno sve dok se ljudi zabavljaju besmislenim jurenjima i razotkrivanjem grandioznih globalističkih zavera neće imati vremena da se pozabave pravim problemom iz koga sve ostalo proističe i koji se zove kapitalizam...
Preporuke:
18
20
20 četvrtak, 05 januar 2017 14:13
Spiridon
@ Dimitrije

Evo da ja pomognem ako mogu, dakle ideološka pozicija vas koji verujete u grandioznu globalističku zaveru je na nivou verovanja u Deda Mraza. Ideološka pozicija moje malenkosti kao i 雷迪 je da smo iznad te zabave za dokone i da se trudimo da stvari sagledamo bez Deda Mraza, odnosno da pokušavamo da ukažemo kako je jedina prava rasprava ona o kapitalizmu koji se u različitim agregatnim stanjima manifestuje kao fašizam ili kao taj vaš globalizam. U prevodu svaka rasprava o fašizmu i globalizmu bez pominjanja kapitalizma kao osnovnog generatora obe pojave sama po sebi besmislena zato što se debatuje o posledicama a ne o uzroku. Naravno kada god neko pomene svetu kapitalističku kravu odmah se poteže anarhističko-marksistička babaroga...
Preporuke:
15
44
21 četvrtak, 05 januar 2017 14:18
Seljak Bezemljaš1
Da li se neko seća "slučaja" oko isplate nadoknade trudnicama.(Vrlo je poučan, naročito za opoziciju)
Gubi se iz vida da je vrlo razumljiva nervoza Aleksandra Vučića kada su bilo kakve isplate u pitanju.
Postoji prećutan i uglavnom neiskazan dogovor između naroda i vlasti. I ovde i tamo i sada i uvek i biće zauvek tako.Dok ispunjava dogovor spokojan je i narod a i vlast uživa u spokoju.Kritička ineligencija misli na glas a "poštena" inteligencija u sebi misli da je narod glup i da ga varaju novine, televizija, društvene mreže. A kada se dogovor izneveri stare lagarije ne prolaze. Traži se novi stari dogovor sa novom starom elitom.

Lep primer su naši komunisti. Imali su dogovor sa radničkom klasom i poštenom inteligencijom da će isplaćivati plate za nekakav i bilo kakav rad a da će za uzvrat imati legitimnost vlasti.Kada nisu mogli da isplaćuju postali su crvena banda i izdajnici srpskog naroda.Do tada maženi, paženi, hvaljeni,uzdizani do odvratnosti.
Preporuke:
10
45
22 četvrtak, 05 januar 2017 16:12
Dimitrije
@ Spiridon i LejDi Reddy (雷迪)- Ta floskula „anarhističko-marksistička babaroga“ je konstrukcija globalista i njihovih lobista. Anarhizam sa marksizmom ima taman toliko veze koliko sa hrašćanstvom imaju veze mormoni, amiši, menoniti, nogoperci, crkva sudnjeg dana i slične sekte. Za marksiste revolucija je sredstvo kojim se menja društvo, a za anarhiste revolucija je cilj sam po sebi. Tako shvaćena revolucija podrazumeve „visokosvesne kadrove“ koji odbijaju saradnju sa svima drugima koji ne dele njihovo mišljenje, prihvatljivi su samo oni koji se pokeraški zalažu za princip „sve ili ništa“. Takav sektaški stav je pokazao u protekla dva veka da anarhisti ništa korisno nisu uradili za civilizacijski napredak. Sve revolucije u poslednja dva veka su propale zbog sektaštva i dogmatizma. Promene su moguće samo u malim koracima, a kad se te male promene nakupe dolazi do prerastanja kvantiteta u novi kvalitet. U tom smislu Tanasićev tekst je doprinos demaskiranju globalizma.
Preporuke:
32
11
23 četvrtak, 05 januar 2017 16:24
Dejan S. Mihailović
Redovno pratim ovaj stvarno odličan sajt na FB ali me je razočarala činjenica da autor zauzima otvorene političke stavove, u konkretnom slučaju protiv Trampa. To po meni pokazuje koliko je američka "elita" zatečena njegovom pobedom Trampa. Ustvari, skoro svi koji joj pripadaju, mediji, političari, sportisti, glumci, su se praktično izjasnili kao fašisti koji ne dozvoljavaju nikakvo drugačije mišljenje.
Preporuke:
8
3
24 četvrtak, 05 januar 2017 16:44
@mare
A Srbija?
Kojoj grupi drzava Srbija propada, demokratska, kraljevina (kralja Ubu-a), carevina, totalitarna, autokratska, drzava banana,...???
Preporuke:
4
1
25 četvrtak, 05 januar 2017 17:19
El_Komandante
Dobar clanak, sto bi se reklo, melem za dusu prosecnog srpskog antiamerikaniste i rusofila. Ipak, sam kraj je promasaj. Kao i mnogi drugi autor precenjuje znacaj inteligencije u drustvenim i politickim desavanjima. Problemi sa definisanjem levo-desno postoje poodavno, licno meni levica ima temelj u borbi za polozaj radnika i seljaka, u zalaganju za javno zdravstvo i skolstvo i slicne stvari. Sve sto nema navedeno u osnovi svog politickog angazmana mislim da ne treba zvati levicom. Ne podlezimo amerikanizaciji i u domenu definisanja politickih orjentacija, jer svrstavanje liberala u levicu je pre svega americki izum, posto su oni u veoma dugom periodu klasicnu socijalisticki levicu prakticno izopstili iz politickog i javnog zivota, te nisu imali neki izbor sem da liberale postave na levi politicki pol, a konzervativce na desni. Zalosno je da cak i oni koji su veliki protivnici amerikanizacije Srbije, lako lezu na rudu i prihvataju americki vrednosni sistem i liberale zovu levicom.
Preporuke:
38
3
26 četvrtak, 05 januar 2017 17:59
雷迪
@Dimitrije

Tražite moj stav. Evo, ne spuštam se na nivo ne Deda Mraza već budale. A to znači da je svaka diskusija izlišna. Tražili ste, dobili ste. Možda vam smeta marksizam? Olakšaću vam stvar, tako što ne postoji. Bar za one koji nisu budale. Kome vi pripadate uopšte nisam siguran, mada imam određene sumnje...A to što me poredite sa izvesnim Redijem, na to imate pravo kao i ja da izvedem zaključak o vama. Uostalom, što bi Šekspir kazao....kako vam drago...
Preporuke:
12
29
27 četvrtak, 05 januar 2017 18:10
雷迪
@Dimitrije

Vi bi diskutovali s nekim pripadnikom neke od marksističkih grupacija!?!?!? Time pokazujete eklatantno neznanje. Ako, pak, mislite na Marksa i njegovo delo sumnjam da vi nešto o tome znate. Delujete kao pubertetlija koji bi.....da može....ali ne može. U pitanju je nivo nezrelog mlađana.
Preporuke:
13
31
28 četvrtak, 05 januar 2017 19:13
ja, ja
05 januar 2017 Spiridon
... iznad te zabave za dokone ... odnosno da pokušavamo da ukažemo kako je jedina prava rasprava ona o kapitalizmu koji se u različitim agregatnim stanjima manifestuje kao fašizam ili kao taj vaš globalizam. U prevodu svaka rasprava o fašizmu i globalizmu bez pominjanja kapitalizma


A šta ako je kapitalizam večit i postoji sve vreme, tokom cele istorije?
U prevodu, svaka rasprava o kapitalizmu bez spominjanja ljudske prirode kao takve ...
Preporuke:
5
6
29 četvrtak, 05 januar 2017 20:03
Dimitrije
@ (雷迪) - Počeo sam polemiku sa Vama sa poštovanjem. Polemisao sam sa Vašim stavovima, jer sam smatrao i smatram i dalje, da su Vaše primedbe na Tankosićev tekst neosnovane, odnosno sektaške. Moj pogled na politiku je pragmatičan. Smatram da je zamena soreševsko-klintonovske ekipe Trampovom - pozitivan pomak u američkoj politici koji će uticati na svetske procese i da su te promene u interesu Srbije. Nije Tramp u svemu po mom ukusu, ali je pozitivan pomak. Izabrali su ga američki glasači, a ne Vi ili ja. Vaš sitničavi pogled na svet govori da ništa nije dobro, ako do detalja nije u skladu sa Vašim mišljenjem: „realni igrokaz realnih društvenih snaga u formi klasnog sukoba koji se odigrava pred našim očima a diktira ga egzistencijalni interes realnih klasnih snaga”. Još kad biste uspeli da mi objasnite koje su to realne klasne snage u američkom društvu, jer bez obzira što klase tamo postoje one sebe nisu svesne pa stoga nisu i još dugo neće biti “realne društvene snage”. Vaš stav me potseća..
Preporuke:
30
8
30 četvrtak, 05 januar 2017 20:31
Dimitrije
@ (雷迪) - Vaš stav me potseća na folirantsku politiku onih opskurnih ljudi i “stranaka” na srpskoj političkoj sceni koji su kao protiv destruktivnog Vučićevog režima, ali pošto “misle” da će umesto njega doći neko ko je isti kao on, onda ga neće rušiti – drugim rečima on je ipak najbolji. To je politika raznih Parovića, Glišića, Jovanovića (novi samozvani “lider” DSSa), raznih “patriotskih”, “proruskih” i “ruskih” stranaka (bez ijednog Rusa u njima), kao i patrijarha svih “patrioskih” stranaka, lažnog četničkog “vojvode” foliranta Voje. A ako čekate da američke klase po sebi postanu klase za sebe, što bi rekao Marks koga kobajagi poznajete, onda ćete se načekati, jer je čitav sistem “globalizacije” i smišljen zato da bi razbio svako ljudsko povezivanje po jezičkoj, kulturnoj, religioznoj, nacionalnoj i razume se (da Vam udovoljim) pre svega po klasnoj povezanosti. Pokušava se da se od sveta napravi američki famozni nacionalni “melting pot” koji nije ni tamo uspeo.
Preporuke:
33
7
31 četvrtak, 05 januar 2017 21:30
雷迪
@Dimitrije

Postajete drski i bezobrazni. Evo kako! Tvrdite da sve što nije u skladu sa mojim mišljenjem odbacujem pa tako i prezentirani autorov tekst. E, sada, ako onaj ko zamera drugom na takvom stavu valjda bi trebalo da postupa suprotno. Međutim, kako onda tumačiti vašu tvrdnju...."čitav sistem “globalizacije” i smišljen zato da bi razbio svako ljudsko povezivanje po jezičkoj, kulturnoj, religioznoj, nacionalnoj i razume se (da Vam udovoljim) pre svega po klasnoj povezanosti."!?!?!? Dakle, vaš stav je neprikosnoven a moj je podložan svakoj sumnji. Zaista, lep dokaz demokratske diskusije! Uostalom, a šta se i moglo očekivati ako prethodno saopštite da je rizično ulaziti u polemiku sa budalama....Klasni sukob se danas odigrava na globalnom a daleko manje na nacionalnom nivou. Vi za to ne da nemate sluha već to ne želite pročitati. I zato se bojite takve situacije. Služite određenoj ideji i određenim interesima, onima kojima ne prijaju takve istine. Tu se ništa ne može...
Preporuke:
12
30
32 četvrtak, 05 januar 2017 21:40
雷迪
@Dimitrije

Otuda se jedino i uporno mora saopštavati istina i realno sagledavati ono što se zbiva na globalnoj sceni. Vi ste dokaz da se i u Srbiji vodi klasni rat. Tome služi i primitivno dislajkovanje mojih i Spiridonovih priloga. No, to su pubertetsko-ideološke smetnje koje imaju svoju prolaznu funkciju. Kao i "vaši stavovi i viđenja". Epigon na zadatku. Ništa pametnije i konkretnije no...."vaš sitničav pogled na svet govori da ništa nije dobro". Čemu to bedno moralisanje? Deluje kao vapaj za izgubljenim idealima. Otužno! Nema potrebe razuveravati one koji vam iovako služe, drogirane, preparirane, uostalom, napisah kakvim ih smatram. Ako želite igrati takvu ulogu do kraja nastavite, lepo je uživati u cirkuskoj predstavi.
Preporuke:
13
30
33 četvrtak, 05 januar 2017 22:22
kaca@mare
Da li ste ikada razmisljai da je u svojoj sustini V. Britanija teokratska drzava od Hernika VIII, uz manje izmene tokom istorijskog trajanja ?
Usput da li ste ziveli u Iranu i da li ste bili u toj zemlji cak i turisticki ? Da li vam je poznato da u Iranu zivi najveca Jevrejska zajednica na Bliskom Istoku izvan Izraela?
Mnoge stvari su privid dok ih sustinski ne rasclanite i slika dobije drugo znacenje!
Preporuke:
30
0
34 četvrtak, 05 januar 2017 22:30
Seljak Bezemljaš2
Priče o ljudskim pravima,demokratiji, "humanitarnim" intervencijama,i šta sve ne,ne prolaze zbog veštine manipulatora. Njihov uspeh zasniva se na potrebi i interesu "prevarenih".Po mom sudu manipulacija je u funkciji licemerja.Neće čovek da mu se kaže da će njegova zemlja rasturiti i opljačkati, Irak, Libiju....
već da je to radi širenja demokratskih vrednosti.
E tako može.A kada običnog čoveka ne zapadne parče plena, kada se pojavi terorista + migrant koji mu konkuriše na poslu on odbacuje stare lagarije, stare elite i traži nove.
Odbačene elite lamentiraju nad sudbinom države (istina je da se pad režima teže doživljava, nego propast države i naroda)Grde narod, tvrde da je neobrazovan (neobrazovan je postao sinonim za glup iako je obrazovan čovek skloniji glupostima)
To devojačko ludilo naše inteligencije mi ovde trpimo već 20 godina.
Preporuke:
9
31
35 četvrtak, 05 januar 2017 23:04
Seljak Bezemljaš3
Aleksandar Vučić prvi puta,politički se podigao na padu komunista.(tada kao antiavnoj, sada avnoj)Već sam rekao da su komunisti pali jer nisu mogli više da isplaćuju.
Od kraja sedamdesetih imao sam prilike da pratim strah direktora velikih socijalističkih firmi.
Firma velika, svetska, dobro im ide, direktor pametan sposoban, ali u strahu pred svaku isplatu plate.
Nema para pa se čeka kredit.Ako ne odobre, smenjen je, nije više ni pametan ni sposoban,saradnici ga proklinju, radnici viču da je lopov.
Tako je otprilike na nivou države.Država čeka kredit,ako nema redovne isplate penzija, dobro nam ne ide, ako nam dobro ne ide smena, nema aplauza, nova vlast kao nekada u Grčkoj hapsi pa dokazuj da nisi lopov.
Strah nije racionalna kategoria pa i jedna trudnica podseća na leptira koji je mahnuo krilima a na kraju izazvala tornado.
Preporuke:
9
32
36 petak, 06 januar 2017 10:23
Reddy
@A Country man without land and no brain/Seljak bezemljaš/

Gos'n Gedžo, tačno, nekada su se socijalistički direktori dovijali za plate kako su znali i umeli. Ovi danas u zlatnom kapitalizmu nemaju takvih briga. Oni uopšte ne isplaćuju ili to čine na minimalnom nivou uz sva moguća prikraćenja radniku za obavljenio posao. Vi ste se i borili za takav scenario u kome su vlasnici oslobođeni takvih sporednih briga.
Preporuke:
36
2
37 petak, 06 januar 2017 11:32
Dimitrije
@ (雷迪) - I dalje mi nije jasno zašto se ljutite, mada, kažu, ko gubi ima pravo da se ljuti. O Vama lično nisam ništa ružno rekao. Polemisao sam o Vašim stavovima i očekivao kontraargumente. Umesto argumenata vi potežete uvrede, što znači da argumenata nemate. Uvrede me ne dotiču, jer me je deda solunac ka predškolaca podučio da me bolji od mene neće uvrediti, već da se uvredama služe gori od mene. Ali vratimo se polemici. Kažete "Klasni sukob se danas odigrava na globalnom a daleko manje na nacionalnom nivou." Izgleda da ste tu u pravu. Vidim da su se od Australije do Norveške i od Kine do Britanije mase klasnosvesnih radnika i seljaka digle protiv omraženih kapitalista. Kažete: "Vi ste dokaz da se i u Srbiji vodi klasni rat". I tu ste u pravu. Ja sam sa prihodima ispod republičkog proseka očigledan primer srpskog kapitaliste - tajkuna, kako voli da kaže Vaš Veliki Vođa.
Preporuke:
24
10
38 petak, 06 januar 2017 16:31
Spiridon
@ Dimitrije

Ona priča prepuna vikipedijskog (ne)znanja o razlici između anarhizma i marksizma mi je moram priznati bila još i zabavna jer je ako ništa drugo bila smešna, međutim ova sitna podmetanja u priči oko klasnog sukoba su već pomalo dégoûtant. Dakle dragi moj Dimitrije niko ovde ne gubi a još manje se zbog bilo čega ljuti, već rasprava može imati smisla samo sa nekim ko zna makar nešto o materiji o kojoj želi da priča, jer u suprotnom se dolazi u situaciju vrlo sličnu onoj kao kada se pokušava malom detetu objasniti kako to da ljudi u Australiji ne hodaju naopačke ako je zemlja okrugla. Elem klasni sukob ne znači da treba da postoji nekakva revolucija klasno svesnih u Engleskoj ili Kanadi, kao što uostalom ni razlika između marksizma i anarhizma nije ta koju si ti izvoleo navesti. Razlika između marksizma i anarhizma su u pogledu odnosa prema državi, mada bi pravilnije bilo reći da su to razlike između lenjinističkog viđenja države zato što je izvorni Marks bio za ukidanje iste...
Preporuke:
11
24
39 petak, 06 januar 2017 16:38
Spiridon
@ Dimitrije nastavak

Međutim sve to je jako teško objasniti ljudima koji nemaju neka elemetarna predznanja i čija se politička gledišta svode na mešavinu plemenske svesti pomešanu sa paranoičnom opsesijom kojekakvim smehotresnim teorijama zavere koju organizuju nekakvi misteriozni globalisti-soroševci-klintonovci i koji veruju da će rijaliti multimioner Tramp sve to iz nekog potpuno neverovatnog samo njima znanog razloga da spreči ili da makar da sve od sebe da to zaustavi. To je priča u koju veruje neobrazovani puk, zato što je najbliža njihovom poimanju političkog univerzuma na nivou dece u osnovnoj školi gde postoje kao u epskoj fantastici ili bajkama neke sile dobra koje se bore protiv nekih zlih ljudi i gde će sve biti divno samo kada ti zli globalisti nestanu...
Preporuke:
10
26
40 subota, 07 januar 2017 21:18
Dušan komunista
U svetskom kapitalističkom sistemu dominira liberalni kapitalizam prema pojedinim varijantama državnog kapitalizma. Zato je liberalna misao veoma jaka na desnici a ima uticaja i na levicu.
Mi smo svedoci u svetu i kod nas sukoba liberala i nacionalista iako ni jedni ni drugi sistemski ne dovode u pitanju kapitalizam niti nude neku ozbiljniju varijantu državnog kapitalizma ili socijalizma samo kao startnu poziciju nečeg drugačijeg.
Ovaj tekst pisan je sa konzervativno-nacionalističke pozicije a ne sa moderno-patriotske. Ne postoji shvatanje kod nacionalista o izgradnji novog društva na naučnim i filozofskim osnovama. To je ipak, spontana, pragmatična neintelektualna pozicija. Buduće generacije trebaju da imitiraju društvenu praksu prethodnih, nema novog koje bi prevazišlo prethodno. Parcijalizam i jednougaoni svet. Liberalizam svojim imperijalnim i kolaboracionističkim pristupom podstiče nacionalističku reakciju. Njihov među odnos može trajati veoma dugo.
Preporuke:
4
11
41 subota, 07 januar 2017 22:17
Reddy
@Dušan komunista

Uz svo poštovanje prema ranijim prilozima smatram da sada niste u pravu. Sve ovo što se danas zbiva na međunarodnoj sceni može se svesti na globalni klasni sukob, za sada, u međudržavnoj formi. Svakako da, otuda, preti i globalni oružani sukob. Ono što je, međutim, srčika današnjeg, makoliko prividnog stanja ravnoteže, je činjenica da se ovaj balans održava i perpetuira snažnim monetarnim emisijama nekoliko najvažnijih centralnobankarskih institucija, pre svega FED-a i frankfurtske centrale. Kritičan trenutak se približava i on je gotovo na dnevnom redu. Šta će, pak, biti "trigger" opake magme koja će neminovno pokuljati jedno je od najintrigantnijih pitanja trenutka. Najverovatniji okidač će biti Trampova poreska reforma i pokretanje trgovinskog rata sa Kinom. Tek će se onda videti koliko je tanka bila skrama koja je prekrivala ovaj, sada, tako prividan balans koji mnogima zameće i muti pogled na stvarno materijalno i finansijsko stanje kapitalističke vaseljene.
Preporuke:
9
0
42 nedelja, 08 januar 2017 11:02
mala primedba
Ništa novo. Pre II svetskog rata je u intelektualnim krugovima u SAD, Britaniji i Francuskoj bilo popularno veličati Hitlera i Musolinija, kao jake lidere koji su sprečili "haos" (čitaj komunističke partije). I tada je njihovim intelektualcima uspevalo da ne vide ništa od užasa fašističkog i nacističkog režima zarad "viših ciljeva" tj borbe protiv Sovjetskog saveza. A nešto ranije su veličali porobljavanje Afrike i genocid nad američkim Indijancima u ime progresa. Zapadna civilizacija je izgrađena na ideji sukoba u kojem se protivnik proglašava za apsolutno zlo, tj na ideji krstaškog rata. Nema tu mnogo razlike u odnosu na islamski džihad, jedino to što su zapadnoevropljani bili uspešniji.
Preporuke:
8
0
43 nedelja, 08 januar 2017 20:13
Seljak Bezemljaš
Kako je izgledala rusofobija pre 140 godina?
Treba čitati PIŠČEV DNEVNIK Dostojevskog pa saznati
da je sve bilo isto kao i danas. Svi smo tu gde smo i bili.Čak je i granica na jugu kod Ristovca.Gde je bila posle srpsko-turskog rata 1878 o kome Dostojevski i piše u dnevnicima.

Kako je izgledala rusofobija u Engleskoj i Francuskoj pre 160 godina svedoči nam pismo Čarlsa Dikensa 13 oktobra 1854 godine u vreme krimskog rata.(Francuska i Engleska (uz učešće i drugih) poslale su na Krim preko 700.000 vojnika + Turska.)

"Što god se ovde dešava, mi verujemo da je najava zauzimanja Sevastopolja.Kada udari crkveno zvono, mi mislimo da je to zvonce radosti i istrčavamo iz kuća sa gorljivim nacionalnim osećanjima- da bi se ponovo pokunjili.Ako negde u logoru počnu pucati, mi smo ubeđeni da to artiljerija slavi slom Rusa i začas nas obuzme entuzijazam. Ja sam stalno pripravan da osvetlim celu kuću.Sve se ovo saopštava jezikom katihizisa.
nastavak
Preporuke:
3
4
44 nedelja, 08 januar 2017 21:07
Seljak Bezemljaš
nastavak
"..sve dok ne postanem prava tračbaba,smušeni,blebetljivi, zabuljeni,neotesani,imbecilni,požudan,razogračen,drvenoglavi,uvrnut, rastrgan, sumoran, odsutan, nepopustljivi građanin".

Tako veliki pisac, čovekoljubac, pisac žalostive priče o Oliveru Tvistu opisuje lični i kolektivni zanos koji je prešao u religijsko ludilo.
Osnova je strah da će njegova nacija izgubiti ključeve svetske moći. Razvoj štampe, radija i kasnije elektronskih medija samo hrane licemerje preko koga se prikriva osnova.

A o fašizmu.Treba poći prvo od natpisa na spomenicima žrtvama genocida u NDH.Sram nas bilo.
I razmisliti o tome da se novi fašisti predstavljaju kao antifašisti.
Preporuke:
3
4
45 nedelja, 08 januar 2017 21:11
Seljak Bezemljaš
Pismo Čarlsa Dikensa preuzeo sam iz zbirke eseja Milorada Ekmečića DIJALOG PROŠLOSTI I BUDUĆNOSTI.

Već sam to jednom kucao, ali računam da neće smetati.
Preporuke:
2
4
46 nedelja, 08 januar 2017 21:43
Dušan komunista
@Reddy

Pisali smo o različitim stvarima ili sa različitim namerama. Vi ste pisali o stanju u svetu, verovatno polazeći od teksta autora. Međutim, ja sam izdvojio samo jedan deo a to je odnos između liberala i nacionalista koji je prisutan i u ovom tekstu a sve više kao svetski i lokalni (mnogi vide i kao jedini) dualni odnos. Dakle, ljudi se opredeljuju između ova dva pola (koji su, svakako, delovi desnice)kao jedina.
Što se tiče perspektive sukoba u svetskom sistemu klasne eksploatacije ima ali klasne borbe dosta slabo. Još se svet nije popeo na njen nivo i video veće društveno-sistemske otpore liberalnoj dominaciji koja je, a to mnogi liberali ne vide, zapravo nacionalistička. Koji subjekt, kako će homogenizovati bar vidljivi deo radnog stanovništva i kada će konačno Istočna, Centralna, Južna Evropa, Evroazija itd. ozbiljnije započeti klasnu borbu, još uvek je teško reći. Tačno je, to je za sada samo na nivou država.
Preporuke:
2
0
47 ponedeljak, 09 januar 2017 05:06
Reddy
@Dušan komunista

Bojim se da ne uvažavate dovoljno dimenzije klasne borbe koje se pojavljuju u savremenim ulovima njenog odvijanja. One se odvijaju u organizovanom i neorganizovanom obliku. Teško je napisati da je klasna borba slaba pored postojanja i aktivnog delovanja pa i razmnožavanja političkih partija ne samo u svetu već i na bivšem jugo prostoru, svakako i kod nas. Iluzorno je nabrajati primere takvog aktivizma. O broju štrajkova i sličnih formi direktnog sučeljavanja vlasnika i upravljača kapitala sa najamnim radnicima suvišno je pisati. Ne znam u kojoj meri pratite zbivanja na međunarodnoj klasnoj sceni ali morate znati da se na klasičnom Zapadu, kod najrazvijenijih kapitalističkih društava naglo uvećava u različitim formama otpor lišenih sredstava rada. Primeri Španije, Grčke, Velike Britanije, Nemačke, Francuske i Italije, Meksika, čak SAD-a ubedljivo dokazuju tezu koju iznosim. Ako, pak, pod klasnom borbom podrazumevate oružane vidove otpora i to je već na dnevnom redu
Preporuke:
4
1
48 ponedeljak, 09 januar 2017 05:12
Reddy
@Dušan komunista

....bar u zemljama Afrike, Azije/Indija/ i Latinske Amerike, da ne pišem o Srednjem, odnosno, Bliskom istoku. Ako vas vara eventualni pacifizam Japana, Kine ili Rusije u pitanju je samo privid a možda i nedovoljna dioptrija. Precizniji uvidi opovrgavaju tezu iznetu s moje strane. Voleo bih s poštovanjem pročitati vaše argumente.
Preporuke:
5
1

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner